Een verandering werpt vragen op, hier alvast wat antwoorden.
FAQ Joint Venture Friesland
o De vastrechtvergoeding/bijdrage via DFMopGlas is anders; hoe zit het precies?
Delta Fiber Netwerk is nu alleen eigenaar van het glasvezelnetwerk. De bijdrage aan de coöperatie komt dan ook te vervallen. Bewoners kunnen alleen nog een abonnement afsluiten maar worden niet meer mede-eigenaar van het netwerk.
o Wat betekent dit voor klanten/bewoners in Friesland?
Alle klanten/abonnee’s in Fryslan ontvangen in januari 2021 een gedetailleerde brief met daarin de informatie die voor hun van toepassing is. Dat kan gaan over de veranderde situatie, wel of niet aansluiten, de vastrechtvergoeding, etc.
o Online krijgt de internet provider DELTA negatieve kritiek wat gaan jullie daaraan doen?
Negatieve kritiek is natuurlijk nooit leuk, maar Delta doet er alles aan om de klantenservice en dienstverlening te verbeteren. We hopen dat DELTA weer snel wordt gezien als een betrouwbare partner, die de beloftes naar klanten zo snel als maar mogelijk invulling geeft.
o Aanleg glasvezel door verschillende telecombedrijven; gaan jullie minder aanleggen?
Nee in 2021 zullen we verschillende nieuwe gebieden aankondigen in Friesland waar we ons glasvezelnetwerk zullen gaan aanleggen. Daarbij zijn en blijven we natuurlijk wel afhankelijk van een bepaalde deelname, zodat de kosten voor aanleg ook reëel zijn voor onze klanten.
o Is DELTA Fiber Netwerk helemaal een nieuw bedrijf of alleen een andere naam?
DELTA Fiber Netwerk is sinds 1 april 2020 onder de nieuwe naam bezig en is de voortzetting van Glasvezel buitenaf. Dus het is geen nieuw bedrijf, maar wel een nieuwe naam.
o Wie wordt nu mijn aanspreekpunt voor vragen e.d.?
Dat is de klantenservice van Delta Fiber Netwerk die zowel via e-mail als per telefoon 088 – 75 85 800 tijdens kantooruren beschikbaar.
o De ISP’s leveren nu diensten over het netwerk van Kabelnoord. Gaat dit ook in meer gebieden gebeuren?
In principe levert Delta alle diensten over ons eigen DELTA Fiber netwerk. Soms wordt er een uitzondering gemaakt en worden onze diensten geleverd over een ander netwerk. Maar dit is eerder uitzondering dan regel.
o Waarom heeft dit zo lang geduurd? Klanten zitten al maanden in onzekerheid!
Zowel administratief als technisch heeft Delta de nodige vertraging opgelopen in sommige Friese regio’s. We betreuren dit ten zeerste en hopen dit de komende tijd flink te verbeteren. Streven is om onze klanten en aanstaande klanten veel regelmatiger op de hoogte te stellen van de voorgang en de laatste (technische) ontwikkelingen.
o Kan een klant zijn of haar contract opzeggen?
Dat soort vragen kunnen het beste worden gesteld aan de internet service provider, omdat u daar een overeenkomst mee hebt afgesloten.