[asg-content-box boxcolor=”gray” boxtitle=”Kan ik mijn huidige emailadres meenemen naar het glasvezelnetwerk?” boldtitle=”false” boxexpand=”true” showcontent=”false”]Wat ons betreft kunt u uw e-mailadres meenemen. Echter, een aantal Telecom providers waaronder KPN, Ziggo en XS4ALL hebben hun domeinnamen @kpn, @ziggo en @XS4ALL, geregistreerd als merknaam. Zij willen u graag als klant houden en daarom mag u deze naam alleen gebruiken wanneer u bij hen klant bent of wanneer u hiervoor betaalt. U kunt dit navragen bij uw provider. Tip: Wij adviseren u een e-mailadres te nemen dat niet gekoppeld is aan een provider. Voorbeelden hiervan zijn Hotmail, Gmail e.d. Met deze e-mailadressen hoeft u nooit meer van e-mailadres te veranderen als u verandert van provider. [/asg-content-box]

[asg-content-box boxcolor=”gray” boxtitle=”Wat als ik nog een lopend jaarcontract met KPN of Ziggo heb?” boldtitle=”false” boxexpand=”true” showcontent=”false”]Dan kunt u gerust gaan deelnemen in de coöperatie en begint uw abonnement pas als het oude is afgelopen. Uw wordt direct aangesloten maar begint pas met betalen als het abonnement in gaat en uw aansluiting wordt geactiveerd.[/asg-content-box]

[asg-content-box boxcolor=”gray” boxtitle=”Kan ik later instappen?” boldtitle=”false” boxexpand=”true” showcontent=”false”]Ja dat kan, echter is het niet altijd zo dat u meteen kunt worden aangesloten. Bij de initiële aanleg van het netwerk is al het materieel aanwezig en kan de aannemer efficiënt werken. Als iemand later aangesloten wil worden zal de aannemer apart langs moeten komen en dat brengt hogere kosten met zich mee. Het zal in de praktijk betekenen dat een aannemer de aanvragen verzamelt tot er voldoende aanvragen zijn om te gaan graven.[/asg-content-box]

[asg-content-box boxcolor=”gray” boxtitle=”Moet ik extra betalen als ik later instap?” boldtitle=”false” boxexpand=”true” showcontent=”false”]U betaalt een eenmalige bijdrage vanwege de hogere kosten van de aanleg. Verder betaalt u maandelijks hetzelfde als ieder ander die meedoet. Uiteindelijk betaalt u hetzelfde als de leden die direct ingestapt zijn, plus daarbij de extra kosten voor aansluiting etc., geschat op een bedrag van ongeveer 600 euro.[/asg-content-box]

[asg-content-box boxcolor=”gray” boxtitle=”Wat is een open netwerk” boldtitle=”false” boxexpand=”true” showcontent=”false”]Een van de uitgangspunten van DFMopGlas is een ‘open’ netwerk. Hierdoor kan elke aanbieder zijn of haar pakket op normale en concurrerende wijze aanbieden aan de inwoners van de Fryske Marren. Leden van de cooperatie bepalen welke providers worden toegelaten. [/asg-content-box]

[asg-content-box boxcolor=”gray” boxtitle=”Wat als ik wil verhuizen?” boldtitle=”false” boxexpand=”true” showcontent=”false”]In geval van verhuizing of verkoop van de woning kan de aansluiting door de nieuwe eigenaar worden overgenomen.[/asg-content-box]

[asg-content-box boxcolor=”gray” boxtitle=”Wordt glasvezel op termijn gratis?” boldtitle=”false” boxexpand=”true” showcontent=”false”]Als de lening voor het netwerk is afgelost hoeft u niet meer voor het netwerk te betalen. Er blijft dan wel een kleine bijdrage nodig voor onderhoud.[/asg-content-box]

[asg-content-box boxcolor=”red” boxtitle=”Mijn vraag staat er niet bij!” boldtitle=”true” boxexpand=”true” showcontent=”false”]Stel uw vraag via dit formulier

Uw naam (required)

UwEmail (required)

Onderwerp

Uw bericht

[/asg-content-box]

Sluit Menu